Home » Grip op Loslaten Methode

De LoZ Methode

Binnen 3 stappen leren grip op loslaten te krijgen.

Het kan!

Leer los te laten door de LoZ methode toe te passen. Dan krijg je weer grip op het leven, stop je met piekeren en malen. Niet kunnen loslaten, komt, omdat je wilt vasthouden aan het 'oude vertrouwde'  wat er niet meer is.

LoZ staat voor:

LoZ: Leer Onbezorgd Zijn

LoZ: leer Onbezonnen Zijn

LoZ: Leer Overvloed te Zien

LoZ: Leer Onbevangen Zijn

 

Leer jezelf weer onbezonnen door het leven te gaan. door de LoZ methode toe te passen, zodat je kunt leven vanuit de Overvloed (Kracht), in plaats van uit de Schaarste (Angst).

Krijg weer Grip op Jezelf & Je Leven 

 

De simpele Stappen om Grip op Loslaten te krijgen

Stap 1. Bewustwording

Je wordt je bewust van je eigen gedrag en vaak gebeurt dat na een nare ervaring die je niet kunt loslaten. Je ziet, voelt, ervaart wat het niet loslaten van de last met je doet. Welke gevolgen het heeft: pijn, ziek worden, vermoeidheid, verdriet dat maar niet over gaat. Op een gegeven moment, kun je niet meer, je wilt dat het stopt, je wilt weer rust, weg met al die gedachten die je ziek maken, vermoeid, uitgeput voelen. Bewustwording is inzicht krijgen in je eigen handelen, je eigen gedrag.

Stap 2. Gedrag veranderen

Zodra je je bewust wordt van je eigen gedrag, kun je de verandering in gang zetten.  Dat inzicht heb je nu. Gedrag veranderen gaat niet van de ene op de andere dag. Dat heeft tijd nodig. Veel tijd en ook heel veel oefenen, oefenen, oefenen. Waarom is dit zo zwaar en heeft het zoveel tijd nodig? Omdat eenmaal aangeleerd gedrag heel moeilijk te veranderen is. Je moet dus echt veel doorzettingsvermogen hebben en tonen. 

Het veranderen van je gedrag is een hele zware opgave, want datgene wat je hebt aangeleerd als gedrag in je jongste jeugd is niet zomaar te wijzigen. Daar is inzet voor nodig, lef, kracht, doorzettingsvermogen, durf. En toch is het de enige weg.

Stap 3. Inzicht wordt uitzicht

Je bent je bewust geworden van je eigen gedrag, dat inzicht heb je nu en je wilt je gedrag veranderen, alleen hoe doe je dat nu, want alleen met het hebben van inzicht ben je er nog niet. Nu komt het er op aan dat je de verandering daadwerkelijk in gang gaat zetten. Dit doe je door vanuit Inzicht naar Uitzicht te gaan.

Bepaal voor jezelf waar je wilt zijn. Waar Jij wilt staan. Hoe Jij je wilt voelen, wat jou gelukkig maakt, waar Jij energie van krijgt. Formuleer je Uitzicht heel duidelijk voor jezelf en schrijf het op. Dat wordt je goal, dat is je Uitzicht. De weg er naartoe die weet je nog niet, hoe of je die gaat bewandelen, maar die laat je gewoon nog even los. Je weet wat je Uitzicht is, daar wil je komen. 

Hiervoor gaan we een stappenplan opstellen.

Stappenplan opstellen om bij Uitzicht te komen 

Dat kun je zelf doen. Of samen met mij. Yvonne Witteveen, therapeut. Plan daarvoor een online consult in via de webshop.

Toepassen in het dagelijks leven

Als het stappenplan is opgesteld, kun je daarna aan de slag om het in het dagelijks leven toe te passen.